ЗДО №33

м. Рівне, вул. Корольова 4-а

Спробуйте наступні вправи для розвитку вміння розуміти себе.

 

(Ви теж можете робити їх разом з дитиною).

Скажіть дитині: «Прислухайся до себе. Якби твій настрій можна було пофарбувати, то якого б кольору воно стало? На яку тварину або рослину схоже твій настрій? А якого кольору радість, смуток, тривога, страх? »Можна вести« Щоденник настроїв ». У ньому дитина щодня (можна й кілька разів на день) малюватиме свій настрій. Це можуть бути пики, пейзажі, чоловічки, що йому більше сподобається.

·           Намалюйте контур чоловічка. Тепер нехай дитина представить, що чоловічок радіє, нехай він заштрихуйте олівцем те місце, де, на його думку, в тілі знаходиться це почуття. Потім також «відчуйте» образу, гнів, страх, щастя, тривогу і т.д. Для кожної емоції дитина повинна вибрати свій колір. Замальовувати можна і одного чоловічка, і різних (наприклад, якщо щастя і радість дитина захоче розташувати в одному місці).

·           Обговоріть з дитиною способи вираження гніву. Нехай він (і Ви самі) спробує відповісти на питання:

1. Що тебе може розлютити?

2. Як ти себе ведеш, коли злишся?

3. Що відчуваєш в стані гніву?

4. Що ти зробиш, щоб уникнути неприємностей в ці хвилини?

5. Назви слова, які говорять люди, коли зляться.

6. А якщо ти чуєш образливі для себе слова, що відчуваєш, що робиш?

7. Які слова для тебе найобразливіші?

Бажано записувати відповіді, щоб потім обговорити з дитиною. Наприклад, які слова можна вживати, розсердившись, а які не варто, тому вони занадто різкі, неприємні.

Щоб навчитися справлятися з гнівом, існують спеціальні методики та вправи.

1. Будуйте разом з дитиною «пики» перед дзеркалом. Зображайте різні емоції, особливо зверніть увагу на міміку гнівного людини.

2. Намалюйте разом заборонний знак «СТОП» і домовтеся, що як тільки дитина відчує, що починає сильно сердитися, то відразу дістане цей знак і скаже вголос або про себе «Стоп!» Ви самі теж можете спробувати використовувати такий знак для приборкання свого гніву . Використання даної методики вимагає тренування протягом декількох днів, щоб закріпився навик.


3. Щоб навчити дитину спокійно спілкуватися з людьми, пограйте так: візьміть в руки який-небудь привабливий предмет (іграшка, книга). Завдання дитини - умовити Вас віддати цей предмет. Ви віддаєте річ, коли захочете. Гру потім можна ускладнити: дитина просить тільки за допомогою міміки, жестів, але без слів. Можна помінятися місцями - Ви просите у дитини. Після закінчення гри обговоріть, як легше просити, які прийоми і дії вплинули на Ваше рішення віддати іграшку, обговоріть почуття, які відчували гравці. 4. Учіть дитину (і себе) виражати гнів у прийнятній формі.

Поясніть, що обов'язково треба проговорювати всі негативні ситуації з батьками або з друзями. Навчіть дитину словесним формам вираження гніву, роздратування («Я засмучений, мене це образило»).

Запропонуйте скористатися «диво-речами» для виплескування негативних емоцій:

- Чашка (в неї можна кричати);

- Тазик або ванна з водою (в них можна жбурляти гумові іграшки);

- Аркуші паперу (їх можна м'яти, рвати, з силою кидати в мішень на стіні);

- Олівці (ними можна намалювати неприємну ситуацію, а потім заштрихувати або зім'яти малюнок);

- Пластилін (з нього можна зліпити фігурку кривдника, а потім зім'яти її чи переробити);

- Подушка (її можна кидати, бити, штовхати). Виділіть окрему подушку «для розрядки», можна пришити до неї очі, рот; не варто використовувати для цієї мети м'які іграшки і ляльок, а от боксерська груша підійде.

Всі ці «чудо-речі» можуть бути використанні і дорослими !!!

5. Засіб «швидкої розрядки» Якщо бачите, що дитина перезбуджена, «на грані», то попросіть його швидко побігати, пострибати або заспівати пісеньку (дуже голосно).

6. Гра «обзивалки».

Щоб виключити з повсякденного спілкування образливі слова, обзивали! Кидаючи один одному м'яч або клубок, обзивали необразливими словами. Це можуть бути назви фруктів, квітів, овочів. Наприклад: «Ти -одуванчік!», «А ти тоді - диня!» І так до тих пір, поки потік слів не вичерпається.

Чим допомагає така гра? Якщо Ви розлютитеся на дитину, захочете його «провчити», згадайте веселі «обзивалки», можливо навіть назвіть дитини, йому не буде прикро, а Ви отримаєте емоційну розрядку. Коли, маючи навичку такої гри, малюк назве кривдника «огірком» (а не ...), Ви, безсумнівно, відчуєте задоволення.

Вчіть управляти дитину своїм емоціями

· Можна сильно стиснути кулаки, напружити м'язи рук, потім поступово розслаблятися, «відпускаючи» негатив.

· Можна уявити себе левом! «Він гарний, спокійний, упевнений у своїх силах, голова гордо піднята, плечі розправлені. Його звуть як тебе (дитини), у нього твої очі, тіло. Ти - лев! »

· Сильно-сильно надавити п'ятками на підлогу, все тіло, руки, ноги напружені; зуби міцно зчеплені. «Ти - могутнє дерево, дуже міцне, у тебе сильне коріння, які йдуть глибоко в землю, тобі ніхто не страшний. Це поза впевненої людини ».

· Якщо дитина починає злитися, попросіть його зробити кілька повільних вдихів-видихів або порахувати до 5-10.

Ви вже зрозуміли, що заганяти емоції всередину, намагатися їх приховувати, дуже шкідливо? Слідство таких дій - захворювання серця, неврози, підвищений тиск у старшому віці плюс нерозуміння оточуючих, висока дратівливість, агресивність, проблеми спілкування. Тому вчіть дитину і вчіться самі показувати емоції, «вихлюпувати» їх без шкоди для оточуючих. Емоційна розрядка необхідна для збереження здоров'я (фізичного та психічного), а вміння розповісти про свої проблеми допоможе налагоджувати контакти з оточуючими, розуміти самого себе.

МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України

Ваша думка

У яких заходах дитячого садку ви готові брати участь найохочіше:
 

Відвідувачі сайту

На даний момент 3 гостей на сайті