ЗДО №33

м. Рівне, вул. Корольова 4-а

Останнім часом в системі фізичного виховання дитини-дошкільника міцне місце зайняли фізкультурні свята, які зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей.

Багаторічна практика роботи дитячих дошкільних установ показала значимість фізкультурного свята в активному залученні кожної дитини старшого дошкільного віку до занять фізичною культурою. Є чимало позитивних прикладів творчого підходу педагогічних колективів до їх організації та проведення. Досвід організацій фізкультурних свят показав їх позитивний вплив на виховання у дітей інтересу до активної рухової діяльності, а також підвищення ролі сім'ї та дитячого садка у вирішенні завдань фізичного виховання. Метою таких свят є активна участь всього дитячого колективу групи, за допомогою чого виявляються рухова підготовленість дітей, уміння проявляти фізичні якості в незвичайних умовах і ігрових ситуаціях.

Робота з фізичного вихованню з дошкільниками являє собою комплекс оздоровчих, освітніх і виховних заходів, основу яких становить рухова діяльність. Головна мета їх полягає в тому, щоб, задовольняючи природну біологічну потребу в русі, домогтися гарного здоров'я і фізичного розвитку дітей; забезпечити оволодіння дошкільниками життєво важливими руховими навичками і елементарними знаннями про фізичну культуру; створити умови для різнобічного розвитку хлопців і виховання у них потреби до систематичних занять фізичними вправами.

В системі фізкультурно-оздоровчої роботи дошкільної установи існують різні форми організації активного відпочинку дошкільнят. Фізкультурні свята є ефективною формою активного відпочинку дітей, які зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей.

Фізкультурні свята - Це масові видовищні заходи показового та розважального характеру, що сприяють пропаганді фізичної культури, вдосконалення рухів, виховують такі риси характеру, як колективізм, дисциплінованість, шанобливе ставлення до суперників. У раціональному поєднанні з іншими видами роботи з фізичного виховання вони допомагають створити доцільний руховий режим, який служить підвищенню функціональних можливостей, поліпшенню працездатності і загартованості дітей.

Барвистість зовнішнього оформлення, доступність, відсутність суворої регламентації діяльності учасників, можливості широкого прояву емоцій та індивідуальних здібностей роблять подібні заходи вельми популярними серед дітей старшого дошкільного віку. Тому проведення їх найчастіше стає традиційним і передбачається загальним планом роботи дошкільного закладу.

До свята готується весь колектив дошкільного закладу, складається сценарій, підготовляються барвисті атрибути, спеціальний одяг для дітей.

Під час фізкультурних свят усі діти повинні брати активну участь у рухливих і спортивних іграх, естафетах, танцях, атракціонах, вправах з елементами акробатики, музично-ритмічних рухах. Широке використання різних ігрових прийомів, ігрових вправ, загадок, музичних творів сприяє позитивному емоційному настрою дітей активного застосування набутих раніше рухових умінь і навичок. Діючи з великим емоційним підйомом, прагнучи до досягнення кращих результатів в умовах змагання (несподівано змінюються ситуаціях), діти вдосконалюються фізично. Так, у надмірно рухливих дітей розвивається вміння доводити завдання до кінця, проявляючи уважність і домагаючись точності виконання: малорухомі діти вчаться добре і вільно орієнтуватися в просторі, з цікавістю беруть участь в колективних іграх, проявляючи такі якості, як швидкість реакції, спритність, гнучкість, орієнтування в просторі і інші корисні якості і здібності.

Участь у святах і підготовка до них приносять велике емоційне та естетичне задоволення, об'єднують дітей і дорослих загальними радісними переживаннями, надовго залишаються в пам'яті як яскрава подія. Спільна з товаришами діяльність, ігри, барвисте оформлення місця проведення свята та окремих видів змагань, оригінальні костюми, красиві кольорові емблеми, звучання музики, урочисте відкриття і закриття свята впливають на розвиток у хлопців почуття краси, доброго смаку, уяви. Все це стимулює їх творчість. Вихователі залучають дітей до виготовлення різних виробів для прикраси спортивної площадки та гімнастичного залу, розчищення ковзанки, прокладання лижні, розмітці бігових та велосипедних доріжок, місць для ігор, а також підбору і розміщенню фізкультурного обладнання та інвентарю, підготовці костюмів, атрибутів свята. Навіть найменші, не тільки учасники, але й вболівальники, отримують завдання; відповідні їх підготовленості. Внаслідок такої різнобічної творчої діяльності вирішуються багато завдань трудового виховання. Діти збагачуються новими уявленнями і знаннями, у них пробуджується інтерес до навколишнього, розуміння ідейної спрямованості фізкультурного свята певної тематики.

Свята допомагають донести до свідомості маленьких громадян уявлення про явища суспільного життя, виховувати повагу до людей різних професій, привертати увагу до видатним спортивним досягненням. Хлопці долучаються до ідеї про те, що щасливе дитинство можливе лише за умови збереження миру на всій Землі.

Фізкультурні свята надають дієвий вплив на формування дитячої особистості. Спільна діяльність, досягнення хороших результатів командою, подолання труднощів згуртовують колектив, викликають почуття відповідальності, (індивідуальної та колективної). Діти привчаються співпереживати успіхів і невдач товаришів, вміти радіти їх досягненням, підтримувати добрі, дружні взаємини між собою, бути попереджувальними і турботливими до молодших за віком. У них виховується прагнення домагатися не тільки високих індивідуальних, але й командних успіхів. При цьому розвивається повага до партнерів по грі, команді суперників. Змагальний характер проведення ігор та вправ на святі сприяє вихованню цілеспрямованості, наполегливості і винахідливості, сміливості, рішучості та інших морально-вольових якостей. Участь в фізкультурних святах допомагає дітям глибше усвідомити з начення систематичних вправ в рухових діях для досягнення бажаних результатів, пробуджує інтерес до регулярних занять фізичною культурою.

Велике виховне значення має злагоджена діяльність дорослих - співробітників дошкільного установи, батьків, представників шефствують підприємств і спортивних організацій, їх спільна участь у підготовці та програмі свята (веселих іграх, танцях, змаганнях, атракціонах, піснях і т. п.).

Позитивний приклад дорослих служить підвищенню батьківського авторитету. Залучення їх до участі в дитячих фізкультурних святах сприяє пропаганді фізичної культури і спорту серед широких верств населення і є однією з форм роботи колективу дошкільного закладу з батьками з фізичного виховання. Крім того, фізкультурні свята сприяють поліпшенню фізкультурно-масової роботи серед дітей і дорослих.

МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України

Ваша думка

У яких заходах дитячого садку ви готові брати участь найохочіше:
 

Відвідувачі сайту

На даний момент 11 гостей на сайті