ЗДО №33

м. Рівне, вул. Корольова 4-а

 

 

Нова Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» складається з двох частин:

Частина І - від народження до трьох років;

Частина ІІ - від трьох до шести (семи) років.

Матеріали обох частин Програми викладено за сімома освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Діяльність дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».

Увага! В кожній освітній лінії матеріал розподіляється за віковими періодами та роками: ранній вік (2-й рік життя, 3-й рік життя), молодший дошкільний вік (4-й рік життя, 5-й рік життя), старший дошкільний вік (6-й рік життя, 7-й рік життя). Проте показники компетентності дитини (критерії розвитку) запропоновані лише на кінець завершення вікового періоду, а саме: на кінець 3-го року життя (діти другого року життя мають тягнутися до рівня розвитку дітей третього року життя, адже програма є програмою розвитку дітей дошкільного віку), на кінець 5-го року життя, на кінець дошкільного віку.

Освітня лінія «Особистість дитини» включає розділи:

-         фізичний розвиток (чітко розкривається зміст валеологічного виховання, безпеки життєдіяльності, виховання культурно-гігієнічних навичок, рухової активності, гендерного виховання, загартування та зміцнення організму);

-         розвиток особистості (розкривається зміст формування уявлення про себе, свою поведінку, звички, емоції, інтереси, безпеку життєдіяльності).

Освітня лінія «Дитина в соціумі» включає розділи:

-         сім'я, родина (чітко розкривається зміст роботи та методичні поради);

-         інші люди (друзі, сусіди, знайомі-незнайомі, люди різних професій);

-         дитяче товариство (однолітки, друзі);

-         об'єднання людей (вікова група дітей, різні народи, нації, країни, Батьківщина, Україна, український народ, культура життя і харчування  тощо).

Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» включає розділи:

-         рослинний світ (чітко розкривається зміст роботи і завдання; є поданий перелік кімнатних рослин, дерев, кущів, овочів, фруктів, отруйних рослин і грибів);

-         тваринний світ (чітко розкривається зміст роботи і завдання з чітким переліком мешканців тваринного світу: домашні та дикі тварини, риби, земноводні і плазуни, птахи, комахи тощо);

-         явища природи (стан погоди, ознаки різних пір року, стихійні лиха);

-         природні об'єкти (вода, лід, пісок, глина, каміння, корисні копалини, природній матеріал);

-         життєдіяльність людини (значення праці для життя людини та бережного відношення до результатів діяльності людини);

-         Всесвіт (розкривається чіткий зміст роботи та завдання з формування елементарних знань про Космос, планету Земля тощо).

Освітня лінія «Дитина у світі культури» включає розділи:

- предметний світ (предмети побуту і вжитку, предметний світ за межами житла, предметно-практична діяльність, економічна освіченість);

-         світ мистецтва (світ образотворчого мистецтва, світ музичного мистецтва, світ театрального мистецтва, світ літературного мистецтва).

В освітній лінії «Діяльність дитини» розкривається зміст роботи з формування ігрової компетенції дошкільників, розвитку елементів трудової та учбової діяльності.

Увага! Освітня лінія «Гра дитини», яка відповідає БКДО, у новій програмі замінена на освітню лінію «Діяльність дитини» і включає різні види дитячої діяльності: ігрову (на всіх вікових етапах), навчальну (у старшому дошкільному віці), трудову (на всіх вікових етапах).

Отже у новій програмі «Я у Світі» багато уваги приділяється знову трудовій діяльності (трудовому вихованню) дошкільників, яке вже дещо втратило свою актуальність в сучасному дошкіллі.

Дуже добре, що в програмі введений також розділ, який присвячується формуванню у старших дошкільників елементів навчальної діяльності та виведені вікові можливості дітей, організація їх життєдіяльності, показники компетентності дитини на кінець дошкільного віку.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» включає чіткий зміст і завдання розвитку пізнавального інтересу дитини, сенсорного виховання, логіко-математичного розвитку дошкільників.

Освітня лінія «Мовлення дитини» включає зміст, завдання та методичні поради з розділів:

-         фонематичний слух, звуковимова, літературне мовлення;

-         словниковий запас;

-         граматичні уміння;

-         зв'язне мовлення, комунікативні вміння;

-         елементи грамоти (старший дошкільний вік);

-         інтерес до книжки.

Матеріали Програми структуровано відповідно до психологічного віку. Водночас з урахуванням потреб практиків у кожному психологічному віці виокремлено вікові особливості паспортного віку.

Увага! У батьківські куточки на початку навчального року доцільно розміщувати матеріали щодо вікових особливостей дітей групи, а тому буде досить зручним і практичним використання передбачених програмою відповідних матеріалів.

Матеріали кожної освітньої лінії структуровано за рамкою-схемою, що містить такі елементи:

-         «Вікові можливості» (для кожного року життя);

-         «Основні освітні завдання» (чітко окреслені розвивальні, навчальні та виховні завдання, які полегшать механізм складання програмових завдань до занять);

-         «Організація життєдіяльності» (включено методичні рекомендації щодо побудови освітньої роботи з дітьми всіх вікових категорій та створення відповідних умов для розвитку дітей);

-         «Показники компетентності дитини на кінець кожного вікового періоду» (показники чіткі, конкретні і викладені досить доступно за кожною освітньою лінією).

Досить цінними для педагогів є додатки до Програми «Я у Світі».

Програма «Я у Світі» легко сприймається за своєю структурою, складовими кожного розділу та створює простір для використання різних педагогічних технологій, прояву творчості й гнучкості у підході до кожної дитини.





МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України

Ваша думка

У яких заходах дитячого садку ви готові брати участь найохочіше:
 

Відвідувачі сайту

На даний момент 25 гостей на сайті