ЗДО №33

м. Рівне, вул. Корольова 4-а

Консультація для педагогів

Новітні форми роботи дошкільного закладу з родиною

У чому ефективність інтерактивних методів роботи? Як підготувати та провести ток-шоу? Чим цікава така форма роботи, як фестиваль майстрів? Що таке смартмоб та як його організувати?

У роботі з батьками ефективним є використання інтерактивних методів взаємодії, як-от:

 

  • діалог
  • дискусія
  • літературне коло
  • синтез думок
  • спільний проект
  • коло ідей карусель тощо.

Така співпраця допомагає: згуртувати батьківський колектив, зняти психологічне напруження, заохочувати до діалогу, взаємодіяти одне з одним виробляти спільну думку, формувати педагогічні вміння та навички, спонукати обмінюватися досвідом щодо виховання дітей. Під час інтерактивних заходів ми моделюємо життєві ситуації, граємо в рольові ігри, розігруємо театральні епізоди, обговорюємо та розв’язуємо проблемні ситуації. Даний підхід  допомагає: обмінюватися інформацією, досвідом, заохочувати до активності, творчості, самопізнання. Зрештою, співпраця наших педагогів з батьками переходить на суб’єкт-суб’єктний рівень взаємодії.

Розглянемо деякі інтерактивні методи роботи з батьками:

  • Ток-шоу та його різновиди Ток-шоу — це така форма роботи, в основі якої — обговорення актуальної проблеми у форматі запитань-відповідей. У ток-шоу, окрім ведучого, беруть участь глядачі, компетентні експерти і гості. В основі ток-шоу — діалог, що дає змогу: різнобічно осмислити наявні знання і життєвий досвід батьків освоювати нові знання формувати переконання, світогляд, активну життєву позицію розвивати вміння вести діалог: будувати доказовий ряд, критикувати і слухати критику, переконувати; формулювати думки, публічно висловлюватися. Більшість батьків уже знайома з подібним форматом, його правилами. Ця форма роботи цікава для батьків передусім тому, що на ток-шоу немає лекторів і слухачів. Усі присутні активно беруть участь в обговоренні — виконують ролі експертів. Ток-шоу — це водночас розвага, спосіб спілкування та навчання.

Виокремлюють чимало видів ток-шоу:

  • телеміст
  • педагогічні дебати
  • дискусію.

Телеміст передбачає аудіо- чи відеодіалог між співбесідниками, що віддалені одне від одного у просторі. За допомогою комп’ютерних технологій, супутникового зв’язку ми з’єднуємося та спілкуємося з колегами із дошкільних навчальних закладів не лише нашого міста, а й інших міст України.

У формі педагогічних дебатів, що поєднує елементи інтерв’ю, дискусії та навіть репортажу, ми обговорюємо певні програми розвитку чи роботи, методи, прийоми навчання тощо. Учасники дебатів мають довести переваги чи недоліки об’єкта обговорення.

Дискусія — це зазвичай полілог на суспільно важливу (морально-етичну тощо) тему за участю ведучого і не менше двох представників протилежник думок; колективні роздуми у формі «боротьби думок».

  • Фестиваль майстрів.

Мета фестивалю майстрів — популяризувати культурні і моральні цінності сімей вихованців, зберігати та розвивати родинні традиції, уподобання, хобі. Також спонукає батьків обмінюватися досвідом сімейного виховання, розкривати свої творчі здібності. Фестиваль проводиться у форматі майстер-класів. Для цього варто запропонувати батькам проявити свої вміння, майстерність у різних галузях — мистецтво, спорт, сімейні традиції хобі тощо, тобто провести майстер-класи. Найактивніші батьки виконують ролі майстрів, решта стають учасниками майстер-класів. Майстри не просто передають свої знання, а задіюють учасників у процес малювання, ліплення, приготування страв тощо, активізують їхню уяву, допомагають позбутися невпевненості, що перешкоджає саморозвитку. Даний підхід створює для батьків таку атмосферу, у якій вони можуть проявити себе як творці.

  • Смартмоб

У перекладі з англійської smart mob - розумний рухливий, як завжди трохи кострубато звучить доскональний переклад, але вона також трансформується у вираз "розумний натовп". Це по суті соціальна само-утворена структура, яка регулюється і управляється через інтернет дякую використанню новітніх технологій.

Аби підвищити мотивацію батьків до інтелектуальної та навчальної діяльності і долучити до участі в освітньому процесі, варто запропонувати їм взяти участь у смартмобі. Обираємо  найактивнішу людину серед батьків та «запалюємо» її ідеєю смартмобу. Відтак вона передає цю ідею, як естафету, іншим батькам за допомогою соціальних мереж, мобільних додатків та інших засобів. Основна мета смартмобу — залучити батьків до спільної творчої діяльності.

У формі смартмобу варто долучати  батьків до наповнення розвивального середовища закладу дошкільної освіти, організації свят для дітей тощо.

Ще одна форма взаємодії, яка варта уваги педагогічний «діалог на стіні». Для цього розміщуємо на стіні запитання, на які хочемо отримати відповіді батьків. Запитання оформлюємо у вигляді однотипних графічних об’єктів, наприклад, прямокутники, а для відповідей під ними розміщуємо кишеньки. Поряд на столі ставимо коробочку з жетонами, на кожному з яких написана «Моя думка». Тато чи мама, «ведучи бесіду», можуть покласти жетон у кишеньку, що відповідає його думці, позиції.

Головне — вибрати цікаву й актуальну для батьків тему, а відтак дуже конкретно сфоромулювати запитання. Кожен «діалог» завершуємо рекомендаціями фахівця, які також прикріплюємо на стіні.

Сучасні форми роботи зацікавлюють батьків своєю оригінальністю та новизною, сприяють згуртуванню педагогічного та батьківського колективів, допомагають подолати бар’єри у спілкуванні. У процесі цікавої спільної діяльності у батьків та педагогів народжуються свіжі думки та нові ідеї.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2289-suchasni-formi-roboti-z-batkami

 

 

 

МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України
МОН України

Ваша думка

У яких заходах дитячого садку ви готові брати участь найохочіше:
 

Відвідувачі сайту

На даний момент 15 гостей на сайті